close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כואב לכם הגב? אל תחכו, תפנו מיד אל אורתופד

מערכת שורשיד חשוון, תשפא01/11/2020

על מנת להתמודד עם כאבי גב, יש לבצע שורה של פעולות. למשל, ניתן לבצע תרגילים מסוימים שיעזרו לשחרר את הגב ולהתמודד עם הכאב

תגיות:
אחד הכאבים הנפוצים ביותר איתו מתמודדים ילדים ומבוגרים, גברים ונשים, הוא כאב גב. יש מי שמתמודד
עם כאב כזה באופן רציף, עקבי, יש שמתמודד איתו באופן חד פעמי בגלל סיטואציה ספציפית, ויש מי שמתמודד איתו בעקבות פציעה, מחלה, תנועה לא נכונה.
בכל מקרה, כל סוג של כאב גב, מכל סיבה שהיא, יכולה להשפיע באופן מהותי על איכות החיים, לשבש את שיגרתם. מעבר לכך, כאבי גב יכולים להקרין בקלות על אזורים אחרים בגוף, כמו למשל בחלק העליון, כתפיים, עורף, צוואר, ובחלק התחתון, מותניים, ישבן, רגליים. לעיתים הכאב יכול להקרין עד לקרסוליים וכפות הרגליים.

על מנת להתמודד עם כאבי גב, יש לבצע שורה של פעולות. למשל, ניתן לבצע תרגילים מסוימים שיעזרו לשחרר את הגב ולהתמודד עם הכאב, ניתן להשתמש במשחות וקרמים, לקחת כדורים משככי כאב, מקלחות חמות או קרות, להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת ועוד. אך כל דבר שנבחר לעשות וכל דבר שנידרש לעשות, עלינו לבצע רק אחרי שנקבל המלצה מאורתופד, אליו נפנה לצורך התמודדות עם כאבי גב.

מדוע אנחנו מתמודדים עם כאבי גב
ישנן סיבות שונות מדוע אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם כאבי גב. כשאנחנו צעירים, הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם כאבים, בגלל קצב ההתפתחות שלנו וכן בגלל יציבות והליכה לא נכונה.

בשלבים יותר מאוחר בחיים, הכאבים יכולים להופיע כתוצאה מעודף משקל, נשיאת משקלים כבדים (דבר נפוץ אצל בני נוער וחיילים). כמו כן, כאבי גב נוצרים במקרים רבים בגלל פעילות גופנית מאומצת, בפרט בקרב מי שאיננו רגיל לכך, וכן כתוצאה מפריצת דיסק, מחלות ותופעות רפואיות שונות שמשפיעות ומקרינות גם על הכאב.

כיצד אורתופד יכול לעזור במצבים כאלה?
כשאנחנו מתמודדים עם כאבי גב, כאמור, עלינו לפנות אל אורתופד בתל אביבירושלים או בכל מקום אחר. בעזרת הניסיון והידע שעומדים לרשותו, הוא ידע לאבחן את הבעיה ולקבוע כיצד יש לטפל בה, במטרה לפתור אותה ובהקדם.

תהליך האבחון יתבצע ברוב המקרים, באמצעות בדיקה ידנית, ניסיון לבצע תנועות מסוימות (בין היתר, בשביל לבדוק לאיזו זווית אנחנו יכולים להגיע בלי לחוש כאב, אם בכלל), וכן באמצעות צילומים שיעזרו לבחון האם מדובר בבעיה פנימית שדורשת טיפול ספציפי.
כמו שתיארנו קודם לכן, ישנן דרכים שונות כיצד לטפל בכאבי גב, חלקן מתבצעות באמצעים פשוטים, טבעיים, אפשר לומר אפילו אלטרנטיביים. לעומת זאת, ייתכן מאוד שהמקרה יהיה קשה וידרוש פעולה פולשנית כמו ניתוח. במקרים מסוימים, ייתכן שהאורתופד יבקש מאיתנו לפנות לפיזיותרפיסט, אשר יספק לנו תוכנית טיפול עם תרגילים אותם נצטרך לבצע, בין אם זה בבית באופן עצמאי ובין אם זה אצלו בקליניקה.

כיצד נדע לאיזה אורתופד לפנות?
כשאנחנו מחפשים אורתופד לפנות אליו, יש לנו אפשרות לעשות את זה דרך הקופה, אך יש לנו גם אפשרות לפנות לאורתופד באופן פרטי. בכל מקרה, עלינו לבחור על פי פרמטרים מסוימים, כך נוכל ליהנות משירות וטיפול איכותיים ומקצועיים.
• ניסיון – מומלץ לבחור אורתופד שיש לו ניסיון רב בתחום, כך נוכל להיות בטוחים שאכן אנחנו מקבלים את הטיפול הטוב ביותר. אורתופד מנוסה ידע לבחון את המצב שלנו מזוויות שונות ולהחליט בהתאם, איזו תוכנית טיפול מתאימה לנו.
• זמינות – אם אנחנו מתמודדים עם כאבי גב, אסור לנו לחכות! עלינו לפנות אל אורתופד שיוכל לקבל אותנו באופן מיידי, בין אם מדובר בכאבים בלבד או במשהו חמור מכך.
• המלצות – חשוב לקרוא המלצות וחוות דעת על אורתופדים. לשם כך יש לפנות אל אתר T, שם ניתן לקבל מידע על כל אורתופד וכן המלצות וחוות דעת של מטופלים שכותבים על ההתרשמות שלהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה